Friday 6 June 2014

SAH: tentera udara Ukraine melepaskan lebih 150 peluru berpandu di Lugansk, BOM HQ Admin . . .

Sebuah pesawat pejuang Ukraine terbang di atas Lugansk semasa pertempuran antara pejuang dan di Ukraine Pengawal Kebangsaan Jun 2, 2014 (A Ukrainian fighter flies above Lugansk during a battle between resistance fighters and the Ukrainian National Guard in June 2, 2014 (RIA Novosti/Evgeny Biyatov)

ADtv Kiev telah mengakui bandar Ukraine timur Lugansk mandi dengan berpuluh-puluh peluru berpandu dari udara itu dengan berkata yang helikopter Ten-tera Udara dan jet "dilepaskan lebih daripada 150 peluru berpandu" dalam tindakan ketenteraan Isnin

TOL KEMATIAN: 181 orang terbunuh, 293 cedera dalam Kiev op tentera

Pertubuhan Keselamatan dan Kerjasama di Eropah (OSCE) juga mengesahkan pada hari Selasa bahawa letupan maut di bangunan pentadbiran di bandar ini sememang-nya satu serangan udara. Setakat ini Kiev telah menafikan bertanggungjawab untuk kejadian itu ‘incident’, berkata kuasa-kuasa "tidak mensasarkan " kawasan awam.

Kiev has admitted showering the eastern Ukrainian city of Lugansk with dozens of missiles from the air, saying that its Air Force helicopters and jets “fired more than 150 missiles” in Monday’s military action.


The Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) also confirmed on Tuesday that the deadly explosion at the city’s administrative building was indeed an airstrike. Kiev has so far denied the responsibility for the incidentsaying its forces “do not target” civilian areas.

Saat letupan admin HQ (Screenshot daripada video/The moment of the admin HQ blast (Screenshot from video)

Laporan harian misi OSCE Ukraine menyatakan ‘report’ bahawa "pada 2 Jun, tidak lama selepas jam 15:00, roket melanda bangunan pentadbiran serantau yang diduduki. Berdasarkan pemerhatian terhad SMM ini serangan ini adalah hasil daripada roket bukan berpandukan - ditembak dari pesawat."

(NOTA: OSCE quote tidak tepat sepenuhnya dalam edit sebelumnya, ditukar daripada “pada 2 Jun, kira-kira 15:00 waktu tempatan peluru berpandu melanda bangunan pentadbiran kerajaan serantau Menurut data pemerhati', serangan yang telah dija-lankan dengan bukan berpandu peluru berpandu dilancarkan dari pesawat)”.

Menurut kenyataan yang lebih awal oleh Kementerian Pertahanan Ukraine, penge-boman sengit di kawasan Lugansk bertujuan untuk" menyokong Sempadan Pengawal Ukraine," yang militia tempatan telah cuba untuk mengambil di bawah kawalan.

"Secara keseluruhannya, untuk memenuhi sokongan pertempuran sempadan Ukraine pengawal yang aviators tentera dipecat lebih daripada 150 peluru berpandu, dijalankan 3 jet sorties dan 5 helikopter sorties," kata kenyataan itu.

The OSCE Ukrainian mission’s daily report stated that "on 2 June, shortly after 15:00 hrs, rockets hit the occupied regional administration building. Based on the SMM’s limited observation these strikes were the result of non-guided rockets shot from an aircraft."

(NOTE: OSCE quote was not fully accurate in previous edit, changed from "on June 2, around 15:00 local time missiles hit the building of the regional government administration. According to the observers’ data, the strike was carried out with non-guided missiles launched from an aircraft)."

According to an earlier statement by the Ukrainian Defense Ministry, the intense bombing in Lugansk area was meant to “support the Ukrainian Border Guards,” which the local militia have been trying to take under control.

“All in all, for fulfilling the combat support of the Ukrainian border guards the army aviators fired more than 150 missiles, carried out three jet sorties and five helicopter sorties,” the statement says.

Sokongan udara disokong oleh jet pejuang melancarkan suar umpan untuk mengelak-kan pesawat menyerang dari menjadi sasaran dari darat.

Menurut kementerian itu, 2 pusat pemeriksaan diri telah musnah dalam serangan itu.

Tidak semua pertempuran Isnin adalah di pinggir Lugansk , nampaknya, sebagai salah satu peluru berpandu Ukraine melanda bangunan pentadbiran Lugansk yang diduduki, membunuh ‘killing’ sekurang-kurangnya 8 orang awam di dalam dan berhampiran. Beberapa ahli politik Kiev telah meletakkan menyalahkan pada ‘self-defense forces’ untuk "letupan" yang telah pasti telah disahkan sebagai serangan udara satu oleh akaun saksi dan rakaman CCTV dari tempat kejadian.

The air support was backed by fighter jets launching decoy flares to prevent the attac-king aircraft from being targeted from the ground.

According to the ministry, two self-defense checkpoints were destroyed in the attack.

Not all the Monday fighting was on the outskirts of Lugansk, apparently, as one Ukrainian missile hit the occupied Lugansk administration building, killing at least eight civilians inside and nearby. Some Kiev politicians have laid the blame on the self-defense forces for the “blast,” which has undoubtedly been confirmed as an airstrike by the accounts of witnesses and the CCTV footage from the scene.


Serangan udara Lugansk : Futej dari Kiev pesawat 
yang di belakang pengeboman maut . . .

Kiev telah mengakui mandi bandar Ukraine timur Lugansk dengan berpuluh-puluh peluru berpandu dari udara itu dengan berkata yang helikopter Tentera Udara dan jet "melepaslan lebih daripada 150 peluru berpandu" dalam tindakan ketenteraan Isnin.

Lugansk Airstrike: Footage of Kiev's planes 
behind deadly bombings . . .

Kiev has admitted showering the eastern Ukrainian city of Lugansk with dozens of missiles from the air, saying that its Air Force helicopters and jets "fired more than 150 missiles" in Monday's military action

READ MORE: http://on.rt.com/qyie0z

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...